۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸

اعتراضات خشونت بار استکهلم وارد هفتمین روز شد

اعتراضات خشونت بار استکهلم وارد هفتمین روز شد

جوانان معترض برای ششمین شب متوالی مدارس و خودروها را در پایتخت سوئد به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، استکهلم پایتخت سوئد شب گذشته نیز شاهد اعتراضات خشونت آمیز جوانان معترض بود. اعتراضات جوانان خشمگین به سیاست های دولت سوئد در قبال مهاجران، در حالی همچنان ادامه دارد که نیروهای پلیس استکهلم به دلیل طولانی شدن درگیری ها از دیگر شهرها درخواست کمک کرده اند.

این اعتراضات پس از کشته شدن مردی 69 ساله در منطقه هاسبی واقع در حومه پایتخت به دست پلیس آغاز شده است. حدود 80 درصد ساکنان این منطقه را مهاجران تشکیل می دهند.

در حالی که احزاب مخالف، سیاست های مهاجرت دولت سوئد را به باد انتقاد گرفته اند، "فردریک راینفلت" نخست وزیر این کشور ضمن دفاع از سیاست های دولت خود، انتقاد راستگراهای دمکرات را مبنی بر این که بیکاری مفرط بین جوانان عامل این اعتراضات است، رد کرده است.

در همین حال گزارش ها از گسترش اعتراضات به دیگر شهرهای سوئد حکایت دارد و طی این اعتراضات، جوانان به آتش زدن خودروها و اماکن عمومی از جمله مدارس ادامه می دهند.  

پلیس سوئد تاکنون 30 نفر را در این رابطه بازداشت کرده است. سخنگوی پلیس استکهلم گفته است در حال حاضر حمله به معترضان در دستور کار پلیس نبوده و آنها با فیلمبرداری از اعتراضات درصدد دستگیری اغتشاش گران در روزهای آینده هستند.

کد خبر 2062149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha